Tuesday 29 October 2013

Berfikir Sejenak...

Alhamdulillah diberi kesempatan untuk hidup lagi dibumi yang bertuah ini.

Ok straight to the point hari ni nak tulis pasai Mood Kerja yang sejak kebelakangan ni xberapa nak elokkk sangat pasai apa? pasai........

I've been thinking sometime for how long nak kerja duk depan ni mengadap sorang demi seorang lalu sambil jawab pangilan telefon yang kadang kala si penelefon yang xdak adap bercakap telefon lalu membuatkan aku sakit hati sendiri. Korang akan faham bila korang juga kerja kena angkat pangilan telefon seperti aku.



Dari sudut positive pekerjaan ni, aku belajar cara dan adap bercakap ditelefon dengan orang ramai, bercakap dengan PA Datuk lain bunyinya bercakap dengan dealer barang2 lain pulak bunyinya bak kata setiap cara percakapan kita melambangkan diri kita sebernarnya.

Aku belajar banyak benda juga dengan company ni, dulu xpandai filing sekarang dah pandai, dulu xpandai key in database segala bagai sekarang banyak improvementnya, dulu xpandai procedure beli barang sekarang cerdik dah, senang cakap aku yang dulu bukanlah yang sekarang lar.... hee

Aku sangat2 menghargai peluang bekerja kat sini, pengalaman yang xmungkin aku dapat ditempat lain atau mungkin 1 hari aku akan terkenangkan keramahan kemesraan yang terjalin sepanjang perkenalan dengan kawan2 disini. :)

Apa yang membuatkan aku berfikir lagi, adakah position aku disini, di depan ini boleh naik pangkat? Boleh ka ? Klu naik pangkat sekali pun ketahap mana dimana nak letak aku apa position yang boleh aku dapat?
Kalau dulu duduk depan dingding klu naik pangkat duduk belakang dingding ka? hahaa
Itu yang membuatkan aku berfikir sekarang ni....

1 benda yang kita kena ingat kerja Reception ni bukan kerja mudah seperti yang anda bayangkan xdak recep xjalan jugak kerja2 orang atasan ni, banyak orang anggap aku duk depan ni bukan ada reja sangat pun ok fine korang nampak aku xdak reja sebab korang tengok aku duk saja kan. tak kan setiap kali aku ada keja aku kena tunjuk kat semua orang kot. Aku dipersalahkan diatas sebab kesalahan orang lain tau.

Jangan sesekali pandang rendah atau hina pekerjaan ni kerana sesungguhnya kerja aku ni banyak menyenangkan kerja orang lain. Ingat tu!

Sebab setiap dari kita inginkan perubahan inginkan pencapaian dalam hidup dan aku juga berusaha ke arah itu! seharusnya kita semua berusaha ke arah itu.Planning for better future sedang mencari peluang pekerjaan yang menjaminkan masa tua aku.














1 comment:

  1. All the best & you know that u can do it..so just do it!!!!

    ReplyDelete